APRÍL... Ďakujeme! E-shop naplno funguje a vaše objednávky vybavujeme :-) Tabuľky vyrábame a odosielame do 24 hodín, nálepky do 8 dní.

INSPIO v roku 2020

INSPIO je slovenská firma, ktorá už viac ako 14 rokov vyrába jedinečné, ekologické a personalizované dekorácie do Vašich domácností. Aktuálne expedujeme do 6 krajín sveta a začiatkom prichádzajúceho roka spúšťame ďalších 5 krajín. Ak chcete vedieť, ako to u nás vyzeralo počas roka, celý super pracovný rok si pozrite v krátkych videách na storkách na Instagrame. Nájdete ich vo Výbere :-).

Čo sa v článku ešte dozviete?

  • Ako nás ovplyvnil rebranding a čo nám zvýšilo predaj?
  • Prečo sme pre zákazníkov zaviedli Daktelu a ako sme znížili reklamácie?
  • Prečo sme zrušili pozíciu „poštára“ a efektívne automatizovali výrobu bez rušenia pracovných miest?
  • Aký prínos vidíme v správnom nastavení účtovníctva?
  • Aký nástroj nám pomáha rozširovať biznis do 10 krajín sveta?

V roku 2019 sme zvládli rebranding z ARTsablony na INSPIO a dosiahli 127-percentný rast.
Cieľ pre rok 2020 bol jediný: nastaviť celé INSPIO tak, aby sme zvládli rast. Tomu sme prispôsobili všetko, čo v roku 2020 nasledovalo. S čím sme sa na začiatku roka potýkali?

  • Budova už kapacitne nestačila.
  • Stroje, ktoré vyrábali išli v januári naplno a nestíhali.
  • Nemali sme žiadne procesy vo výrobe, ani v marketingu.
  • Tím tvorilo spolu 13 ľudí: výroba (6), grafik (1), zákaznícka podpora (3), účtovníčka (1), programátor (1), marketing (1).


Plánované investície

To, že sme na maxime výroby, sme vedeli už koncom minulého roka. Čakala nás cesta do Švajčiarska do spoločnosti SWISS, ktorú nám dohodli v spoločnosti Spandex. Videli totiž potenciál a tiež možnosť rastu, ktorú by nám nové technológie mohli priniesť. Dopodrobna sme rozplánovali, aké stroje budeme potrebovať a koľko to celé bude stáť.


  • Swiss objednaný, termín doručenia 1. 5. 2020 (reálne prišiel 19. 5.2020).
  • Robotické rameno sa podarilo spustiť 17. 6. 2020.
  • Prvá SUMA pre automatizáciu rezania spustená 1. 7. 2020, takže už režeme v Košiciach a nevozíme fólie do Trebišova.
  • Druhá a tretia SUMA zavedená od septembra 2020.

Automatizácia procesov


Zavádzame DAKTELU pre lepší zákaznícky servis. Spájame všetky komunikačné kanály a nastavujeme pravidlá pre zákaznícky servis.

  • Tento krok priniesol spojenie mailov, Messengera, Facebooku, Instagramu, SMS, telefonických hovorov a chatu na webe pod jednu strechu.

Interne bol naprogramovaný scanovací systém pre API a všetky prepravné spoločnosti.

  • Výsledok? Človek, ktorý vypisoval 8 hodín poštu, sa presúva na inú pozíciu. Poštu už nikto nevypisuje.

Zvažujeme službu Notifikuj, nakoniec volíme vlastné riešenie, ktoré je menej agresívne.

ADS kampane preberajú externé agentúry:

  • UI42 Digital, Advisio a 6clickz. Facebook kampane si spravujeme inhouse, avšak UI42 nám pomohlo s kampaňou v Nemecku. Výsledok si môžete pozrieť v prípadovej štúdii.
  • Ja si ponechávam Facebook kampane pre SK/HU a CZ. Bol to naozaj úspešný mesiac.
  • V priebehu roka o nejakom extra meraní výsledkov nemôžeme hovoriť (a to ešte ani v novembri 2020), ale od decembra máme prvú posilu pre PPC, výkonnostné kampane a meranie.

Zavádzame tiežfarebné odlišovanie veku objednávok a bodový systém podľa výkonu ľudí.

  • Za fialovú objednávku, tzn. staršiu ako 10 dní, už výroba nedostáva žiadne body, vyrába zadarmo.
  • Výsledkom je, že sa zvýšila rýchlosť odosielania – výroba už nemá objednávky staršie ako 10 dní.

Prechodom na skenovanie štítkov prepravcov súčasne implementujeme sledovanie zásielok a zavádzame sledovanie balíkov aj do objednávok pre zákazníkov.

Spúšťame Dochádzkový systém pre ľudí, kde má každý svoj prístup, a to neskôr spájame s ich výkonom.

  • Nastavujeme minimálny počet skenovaných zásielok na človeka za deň.
  • Zavádzame spoločný odmeňovací systém na základe výkonu.
  • Nastavujeme procesné úkony pri každom pohybe tovaru kvôli prehľadu.
  • Nastavujeme výrobu a automatizáciu: zelené a červené tlačidlá (vyrobené, nevyrobené).
  • Výsledok? 20 % nárast výkonu ľudí vo výrobe za 2 týždne. A znížený počet reklamácií.

  • Ekonóm automatizuje fakturáciu, prešli sme na posielanie faktúr e-mailom.
  • Nastavovanie automatizácie párovania dobierok, prechod do ABRY naplánovaný na 1/2021.
  • Vznikli prvé dokumenty s presným vyčíslením nákladov a ziskov v daných krajinách na konkrétne produkty. Tomu sme potom prispôsobili ceny produktov.
  • Vyrátali sme paušálny náklad na každý jeden produkt, ktorý máme v ponuke tak, aby sme boli v zisku vždy, keď ktokoľvek čokoľvek robí, a všetky investície sa do firmy vrátili v horizonte troch rokov vzhľadom na počet predaných produktov na posledných 12 mesiacov.
  • Stali sme sa platcami DPH v každej krajine, v ktorej máme web.
  • Optimalizujeme a automatizujeme zasielanie e-mailov, riešime SMS notifikácie ku každej objednávke na základe jej veku.
  • Zavádzame kontrolu funkčnosti tel. čísla v objednávkach, a tým znižujeme počet vrátených zásielok.
  • Pre každú krajinu nastavujeme notifikácie samostatne podľa správanie zákazníkov.
  • V každej krajine zavádzame samostatné metódy platenia.

Automatizácia výroby

V máji 2020 sa sťahujeme do haly v Košiciach. Rozdeľujeme výrobu na Trebišov (450 m2) a Košice (500 m2).


V júni a júli 2020 prekódovávame všetky súbory do tlače pre nové stroje.

  • Trebišov: 100 metrov nálepiek – 4 tlačiarne/4 kotúčové plotre/6 ľudí/10 hodín.
  • Košice: 100 metrov nálepiek – 1 tlačiareň/2 kotúčové plotre s čítaním kódov/1 človek/3,5 hodiny.

V septembri 2020 je plne funkčná výroba a procesy, simulujeme výrobnú kapacitu.

  • Košice: denná kapacita tlače za 8 hodín – výroba tovaru v hodnote 34000 € s odoslaním v daný deň. Ročná výrobná kapacita 12 000 000 €.
  • Nastavenie kompletných procesov pri strojoch, max. automatizácia výroby. Tandemová tlač, tlač na dve roly súbežne, tlač robotickým ramenom s jedným človekom, automatizácia balenia.

E-shop a vylepšenia

  • Začínam spoluprácu s Honzom Kvasničkom, UX analýza je hotová 7/2020, dohodli sme ďalší postup, ktorého výsledok uvidíte v roku 2021 :-)
  • Prešli sme na VPS, optimalizujeme rýchlosť e-shopu.
  • S Pavlom Ungrom sme dokončili kompletne presun organiky z ARTsablony na INSPIO, bola to veľmi precízna a kvalitná práca. Týmto krokom som v marci oficiálne ukončila rebranding.
  • Integrovali sme na všetky e-shopy platobnú bránu STRIPE, keďže nám vyšlo, že tým o 50 % znížime neúspešné platby zákazníkov. Okrem NEMECKA. Tam to ani neskúšajte.
  • Zaviedli sme pár blbovzdorných riešení na webe, nejaké si nájdete v storkách na Instagrame.

  • Zaregistrovali sme DE web pre Švajčiarsko Meineinkauf.ch – podporí to vierohodnosť DE webu.
  • Spustili sme vkladanie vlastnej fotky do apky na tabuľky, urýchlenie prípravy súborov, obrovský úspech.
  • Príprava heatmaps pre vyhodnotenie rôznych častí webu a ich následná optimalizácia.
  • Test v Nemecku dopadol veľmi dobre aj napriek tomu, že boli Vianky. Vyberám teda krajiny opačným smerom: Francúzsko, Holandsko, Belgicko, Taliansko, Španielsko.
  • Programátor nám vytvoril program na ľahšie a prehľadnejšie preklady – perfektný nástroj. S Rumunskom sme dali dokopy všetko, čo potrebujeme pre rýchle spustenie webu, teraz to otestujeme na spustení 5 ďalších krajín.
  • Nadviazali sme spoluprácu s firmou TRANSLATA a napojili sa do nášho systému na preklad. Všetky preklady pre 10 krajín tak vychádzajú z jedného miesta.

Marketing

Ten začal automatizovane fungovať až od júla 2020, keďže dovtedy som ho robila iba ja ako CEO. Bez procesov, pravidiel, pocitovo. Nevravím, že to bolo zle, ale o nastavení pravidiel sa hovoriť nedalo. Takže to, na čo som si našla čas, to fungovalo. Do firmy v lete nastúpila marketérka, ktorá začala dávať marketingu v INSPIO formu.

  • Rozbiehame spoluprácu s Pavlom Polom na automatizácii mailov.
  • Spúšťame spoluprácu s influencermi, zmluvy, pravidlá, vyhodnotenie influencerov, pravidlá balíčkov, zoznam influencerov s ich vyhodnotením, oslovujeme ich súčasne v 3 krajinách.
  • Tvoríme videá z výroby, návody na lepenie, nové grafiky letákov, nové baliace papiere s brandom.
  • Spúšťame zasielanie vzoriek na nálepky.
  • Tvoríme aktívne obsah na blogu, handbooky a pracovné listy na stiahnutie zadarmo a rôzne hry s cieľom podporiť brand.
  • Zadefinovali sme si vzhľad reklamných kampaní pre FCB a Instagram v Canve, určili a zjednotili sme si vizuály a automatizujeme správu sociálnych sietí pre všetkých a všetky krajiny.

EXPORT

Tento rok bol skôr o nastavovaní výroby ako exporte, aj keď každá časť práce smerovala len k tomu, aby sme mohli exportovať a neobmedzovať sa. V októbri 2020 sme spustili nový štát Rumunsko a výsledok sa dostavil hneď. Trvalo mesiac, kým sme vychytali blbôstky ako platby, komunikáciu, zákaznícky servis, telefón, Vianoce sme však stihli.


  • Rakúsky e-shop sme spustili ako 100-percentný klon nemeckého e-shopu, aktualizuje sa vlastne sám. V Rakúsku sme testovali novú vylepšenú APKU na tabuľky, a neuveríte, vôbec to nešlo. Mne fungovalo všetko, ale Rakúšania nakupovali na Nemeckom e-shope. Tak sme vylepšenie vypli a Rakúsko začalo fungovať. Takže nie vždy je zmena zmenou k lepšiemu.
  • Tiež som zmenila stratégiu exportu do niektorých krajín, ale ešte to nie je na 100 % overené, takže o tomto teste niekedy nabudúce. Ale testujem, ako je možné maximalizovať obrat a zisk aj bez dlhodobého budovania brandu v rôznych krajinách s minimálnym ohľadom na konkurenciu.

Čo nás čaká v roku 2021?

  • Plán je spustiť do 10. 1. 2021 ďalších 5 krajín.
  • Prechod v účtovníctve na ABRU a maximálne automatizovať fakturáciu.
  • Donastaviť notifikácie a sledovanie zásielok pre všetky krajiny.
  • Zabezpečiť zákaznícky servis pre 5 nových krajín a automatizovať preklady.
  • Napojiť pavúka s textmi tak, aby sme ďalšie 3 krajiny dokázali spustiť do 7 dní.
  • Nastaviť kampane pre Facebook podľa produktov a zastabilizovať všetkých 11 krajín.
  • Vyhodnocovať meraním výkon v daných krajinách a optimalizovať.
  • Spustiť nový webHonzom Kvasničkom a Supercoders
  • Procesovať a automatizovať procesy v marketingu.
  • Vytvoriť tím pre každú časť firmy.
  • Dokúpiť SWISS.

POĎAKOVANIE
Ďakujem patrí spolu všetkým 25 ľuďom v INSPIO, ktorí celý rok pracovali. Tým, ktorí sú s nami už dlho, aj tým, ktorí tento rok pribudli. Všetky tieto „vylepšenia“ sme zavádzali postupne a niekedy to naozaj nebolo jednoduché. Potvrdilo sa však, že keď sa spoja tí správni ľudia, ktorí nevidia problém, ale vec na vyriešenie, všetko sa dá. A INSPIO je toho rastúcim príkladom.


K tomuto článku som počas celého roka nahrávala krátke storky na Instagrame. Je tam zachytený celý tento super pracovný rok. Nájdete ich vo Výbere :-)


Zdieľajte tento článok svojim priateľom